2010. december 23., csütörtök
Képzlet riport egy...közösségi oldalról.
„Lájokolom!”
Mindennapjaink bevált szokásává vált a likeolás, kommentelés, chatelés, és minden egyéb ami egy közösségi oldalhoz köthető. Ez pedig a Facebook. A mai társadalom mondhatni legismertebb weboldalához. Van aki már hobbinak tekinti, van aki függ tőle, van akit pedig egyszerűen nem érdekel.
Éppen ezért, hogy most a másik oldalról közelítsük meg a témát, a mai alkalommal, Tom Andersonnal, a Myspace tulajdonosával és alapítójával beszélgetek.
- Szerinted mi az oka ennek a hihetetlen méretű Like és Facebook mániának?
- Konkrét és hivatalos választ nem tudok adni erre a kérdésre, magán véleményt tudok csak. Én egyvalamihez tudom kötni, és az a FarmVille.
- Miből gondolod?
- Amikor 2009-ben bejött új játékként, mondhatni pár hónap alatt megduplázódott a felhasználók száma, jelenleg pedig több mint 400millió felhasználó van az oldalon. Véleményem szerint ezek olyan regisztrációk, amik „Regelj be Facebookra a Farmville miatt” tudatban jöttek létre.
- És a Myspace? Miért nem volt ekkora méretű a felhasználók számának növekedése?
- A Myspace teljesen más jellegű közösségi oldalnak indult, és a mai napig is az. A kezdeti időkben a magán emberek után zenekarok, filmek, nagyobb hírnevű események is elkezdték használni, hogy zenéiket, képeket, híreket osszanak meg az átlag felhasználókkal, ezáltal is nagyobb rajongótábort szerezzenek maguknak.
- És az alkalmazások?
- Mi később kezdtünk el használni az ilyen jellegű alkalmazásokat. A Myspace komolyabb oldal volt ennél, hogy egyszerű játékokat lehessen használni rajta. Nagyon sokáig ki tudtuk szolgálni a felhasználóinkat egy egyszerű zenelejátszóval és a profilod egyedivé tételének lehetőségével. Nehezen találsz két egyforma profilt még most is.
- Rengeteg pozitívuma van a te oldaladnak, az egyedire szabható profil, saját zenelejátszó, amin az a zene szól, amit te szeretnél. Mégsem örvend akkora népszerűségnek, mint a rivális. Mi itt a probléma?
- Mostanság, főleg mióta új designt kapott az oldal, és ezért is kapott új designt, mindenki Facebook riválisnak nevezi. Pedig ha belegondolsz, egy évvel idősebb a Myspace, és a mai napig sokkal több lehetőséget tud nyújtani, és az egyedi profil kialakítása nem is annyira nehéz, mint ahogy az látszik. Egy pár kattintással meg lehet oldani, csak mára az emberek ellustultak. Nincs kedvük időt tölteni ilyen dolgokkal. A Facebook megadja, amire vágynak a felhasználói. Bejelentkezel, megkapod a kék fehér sémát, és eltöltöd az idődet egyszerűen, és jól szórakozol. Ezt szerettük volna mi is alkalmazni, de e mellett megtartani a jól megszokott Myspace érzést is.
- Igaz az, hogy eladó a Myspace?
- 580 millió dollár ellenében vásárolta fel MySpace-t a News Corp. öt évvel ezelőtt, most pedig szeretne megválni tőlünk, mivel nem igazán elégedettek a dolgok jelenlegi állásával. Egy új partnerrel például el tudnák képzelni a MySpace megtartását. Ha pedig végül mégis eladás lesz a dologból, akkor is jó pozícióban vagyunk, mivel egy ideje teljes egészében átalakítottuk a MySpace-t Facebook-riválisból multimédia-központtá.
800 millió dollárt gereblyéztek össze belőle három év alatt egy, a Google-lel még 2006-ban kötött, kellőképpen előnyös hirdetési megállapodás útján - és ebbe még csak nem is számoltuk bele a megállapodás kétszeri meghosszabbításának bevételeit. Ha azonban most valaki felvásárolná az oldalt, úgy annak még kevesebb esélye lenne egy hasonlóan jövedelmező megállapodásra.
Kivéve persze azt az esetet, ha maga a Google vásárolná fel, de ez jelen helyzet szerint nem tűnik túl valószínűnek - még annak ellenére sem, hogy a keresőóriás még mindig nem tudta beindítani a Facebook elleni támadását.
- Ez elég kielégítő válasz volt. Mik a kilátásaitok, terveitek az elkövetkezendő évre, évekre?
- Mi a 43milló felhasználónkkal jelenleg a második legnagyobb közösségi oldal vagyunk a világon, ami a mai helyzeteket, és a Facebook egyeduralmát tekintve, még mindig szépnek mondható. Még mindig vannak olyan oldalak, amik ránk szeretnének hasonlítani, mi pedig a felhasználók érdekeit szeretnénk megvalósítani. Vannak, és lesznek is új fejlesztések, de egyvalami biztos, Myspace még egy jó ideig biztosan lesz, hiszen még mindig van ránk kereslet.
Címkék:
facebook myspace
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése